Naudinga informacija

Ką reiškia STEAM ugdymo T raidė? Susipažinkite kaip vaikų kasdienybę keičia technologijos?

Labas, Mūsų skaitytojau, 

Praėjusią savaitę Tave kvietėme į kelionę, supažindinančią su keistojo STEAM ugdymo modelio burtažodžiu. Supažindinę su pirmąja S raide ir gamtos mokslais vaikų ugdyme, norime pakviesti kelionę tęsti ir šįsyk giliau žvelgti į sekančias T raidę, STEAM ugdymo modelyje besireiškiančią kaip Technologijas (angl. Technology).

Technologijos vaikų kasdienybėje: tėvų baimė, vaikų priklausomybė ar neišvengiama realybės dalis, kurioje gyvename?

Negalime nuneigti fakto, kad šiandienos pasaulyje negebėtume komfortabiliai išgyventi be technologijų, puikiai suvokiame, kad ateityje jų mąstai tik didės, o kartu su juo ir poreikis žmonių, gebančių jas kurti, suvaldyti informacijos srautus ir aptarnauti vartotojų poreikius. Technologijos pradėjo rastis ir randasi toliau, kaip būdas, palengvinantis žmonių buitį, komunikaciją, mokymosi procesą, informacijos sklaidą, mediciną, pramogas ir kita. Vis dėlto mūsų kasdienybę palengvinanti technologijų pusė turi ir kitą pusę – viena vertus jos pradėjo rastis tam, kad taupytume savo laiką, kita vertus jų nematoma pusė – didesnis laikas praleistas su technologijomis, nei be jų, vedantis į kraštutinumus ar net priklausomybę. 

Tad tėvų baimės dėl vaiko, savęs paties ir technologijų tikrai pagrįstos, tačiau tuo pačiu technologijos nei šiandienos pasaulyje, nei tuo labiau ateities, yra neišvengiamos. Tad neveltui psichologų teigiama, kad turime išmokti gyventi sparčiai besikeičiančiame pasaulyje, priimti jo pametamus iššūkius ir išmokti su technologijomis elgtis atsakingai. 

Technologijos STEAM ugdyme. Kaip vaiko laiką prie ekranų išnaudoti efektyviai?

Nors moksliniuose straipsniuose ir primygtinai teigiama, kad vaikas iki dvejų metų išvis neturėtų rankose laikyti telefono, o ikimokykliniame, priešmokykliniame, pradiniame amžiuje, o vėliau ir paauglystėje, kaip, beje, ir tarp suaugusiųjų, – laikas skiriamas mobiliesiems įrenginiams turėtų būti ribojamas, deja, tačiau tenka pripažinti, kad kasdienybėje paslystame. Auginame ekranų kartą, kuri su išmaniaisiai įrenginiais, kad ir nekaltai, susidūrė jau kūdikystėje. Technologijos vaikams pažįstamos, jų patrauklumas neginčijamas, tačiau savaime suprantama svarbus atsakingas, ribotas ir susitarimais grįstas jų naudojimas, nuošalėje nepamirštant ir savo, kaip vaikui didžiausio autoriteto, pavyzdžio. 

Susiduriant su išmaniųjų technologijų iššūkiais STEAM ugdyme Technologijos ir atsakingas jų vartojimas tampa vienu kertinių XXI amžiaus ugdymo variklių. Būtent STEAM ugdymas moko vaikus technologijomis naudotis atsakingai, o užsiėmimuose technologijos yra kaip papildoma priemonė kūrybiniam tikslui pasiekti. STEAM ugdymas vaiko technologinius įgūdžius siekia nukreipti ne į patį žaidimą ar buvimą technologijose, bet į jų kūrimą, supratimą ir priemonę, padedančią prasplėsti žinias, suprati pasaulį, padėti ugdyti mokėjimo mokytis kompetenciją. 

Kaip Technologijas išnaudoti vaiko lavinimui?

Tam, kad šiandienos vaikas žaidimus išmaniuosiuose įrenginiuose noriai iškeistų į ugdymosi procesą – svarbus vaikui aktualus ir patrauklus turinys. Jei vaiko mėgiamo kompiuterinio žaidimo personažas gali tapti stimulu įtraukti jį į veiklą, o pats žaidimas skatina vaiko loginį ir kūrybinį mąstymą ir savyje turi edukacinio pobūdžio – tokio žaidimo nereikėtų baimintis. 

Būtent taikant STEAM ugdymo modelį kompiuteriniai žaidimai ar jais paremtos edukacinės priemonės savyje talpina paslėptą mintį – vaiko pasauliui artimą, aktualią ir patrauklią erdvę, padedančią jam išsiaiškinti, kaip ir kam gauta informacija gali būti panaudojama praktiškai. Pasidalinsime būdais, kaip Technologijas vaikų ugdymui išnaudojame Edulando organizuojamame STEAM būrelyje, tikimės, kad tai bus naudingi ir Jums, kartu su vaikais ieškant priemonių kaip išmaniuosius prietaisus nukreipti ugdymo link. 

STEAM būrelyje technologijas vaikų ugdyme atstoja interaktyvūs žaidimai, mokantys kalbos, matematikos ar pasaulio pažinimo, 3D paveikslėliai, padedantys išsiaiškinti, pavyzdžiui, žmogaus kūno sandarą, virtualūs muziejai, vienu žingsniu nukeliantys į kitą pasaulio kraštą. Skambiai vadinami programavimo žaidimai (kurie, beje, būna ne tik programėlių pavidalu, bet taip pat ir stalo), kai išties vaikas, naudodamas spalvingus paveikslėlius ir interaktyvią istoriją yra mokomas sudėlioti logines sekas, algoritmuoti, reikšti sąlygas. Tarsi per žaidimą, naudodamas spalvotus blokelius, vaikas nuo ankstyvojo amžiaus ugdo analitinį mąstymą, gali atsekti priežasties, pasėkmės ryšį, mokytis, bendradarbiaudamas su draugu, efektyviai dirbti komandoje, susidurti ir gebėti išspręsti klaidas. 

Technologijos ugdančios kūrybinį mąstymą

Technologijos gali pasitarnauti ne tik sprendžiant problemas, mokantis, gilinant žinias, bet ir kuriant, pradedant fotografija, medija, vaizdo įrašų montavimu, baigiant animacijos kūryba, kurioje išnaudojami visi lyg tol panaudoti būdai: žaidimas, pasaulio pažinimas, kalbos, programavimas, medija ir kita. 

Na, o baigiant šį tekstą norime pasakyti, kad technologijos padeda vizualiai perteikti informaciją, sukurti aplinką, kurioje vaikas vienu metu geba ir mokytis, ir veikti. Nesibaiminkime technologijų, tačiau kartu nepamirškime riboti laiko praleidžiamo su jomis, o pačias technologijas nukreipkime ne tik žaidimui ir laiko praleidimo būdui, bet ir mokymosi etapui. 

Mūsų skaitytojau, iki kito mūsų straipsnio, toliau nagrinėjančio STEAM metodo naudą vaikų ugdyme. Kitą savaitę tave supažindinsime su trečiąją E raide ir jos nauda vaikų ugdyme!

Jei ieškote prasmingo turinio apie vaikų ugdymą, norite pasiūlymų ar svarstote ką veikti su vaiku, kviečiame užsiprenumeruoti mūsų naujienlaiškį ir kiekvieną savaitę gauti loginių užduotėlių, eksperimentų vaikams pasiūlymų, tėveliams skirtos turiningos informacijos, taip pat sekite mūsų puslapio www.edulandas.lt rubriką NAUDINGA INFORMACIJA TĖVAMS.

O jei ieškoti tyrinėjimais grįsto būrelio išmėginkite STEAM būrelį.

 

 

    Jūsų krepšelis
    Krepšelis tuščiasGrįžti į parduotuvę